ZBrush 4R6 parantaa ja tehostaa edelleen ZBrushin toimivuutta antamalla
sinulle pääsyn uusien ominaisuuksien työkaluihin, jotka lisäävät luovuuttasi ja
tuotteliaisuuttasi. Uusi ZRemesher tarjoaa täysin uusitun
retopologiajärjestelmän, joka tarjoaa entistä paremmin automatisoidun ja
käyttäjän ohjaaman topologian. On myös uusia siveltimiä ja toimintoja, jotka
parantavat työn sujuvuutta orgaanisella ja kovalla pinnalla.
ZRemesher
ZRemesher on seuraava kehitysaskel automaattisen retopologian
ratkaisussamme. ZRemesher on suunniteltu taiteilijan näkökulma huomioiden.
Yhdellä napsautuksella ZRemesher tuottaa ihanteellisen uuden topologian, joka
perustuu alkuperäiseen verkkoon.
ZRemesherin uudet toiminnot ovat älykkäämpiä, osaavat analysoida mallin
kaarevuutta tietokoneen tarkkuudella, mutta ihmissilmän herkkyydellä.
Lisää enemmän polygoneja paikallisesti tarvittaessa, muuta niiden muotoa
luodaksesi täydellisen topologisen virtauksen. Kuten useimpia ZBrush-työkaluja,
voit hallita myös ZRemesherin automaattista prosessia ja ohjata itse
perusalgoritmeja. On helppoa ohjata polygonien käyttäytymistä käyrien avulla.
Voit myös määritellä, minne haluat suuremman tai pienemmän polygonitiheyden.
Voit suorittaa paikallisen retopologian tietylle osalle verkkoa, säilyttäen samalla
luonnollisen yhteyden tukimalliin.
Oletuksena ZRemesher antaa Adaptive Size -asetukselle korkeamman
prioriteetin kuin Target Polygon Countille Adaptive Density -tilan takia, joka
on vakiona päällä. Mutta kun tämä
toiminto on pois käytöstä, ZRemesher säätää topologialaskelmansa antaakseen
saman painoarvon Target Polygon Count -luvulle.
Muut lisäykset
Uudet lisäykset ja parannukset eivät lopu tähän! Tässä on lyhyt yhteenveto
muista huomionarvoisista uusista toiminnoista:
DynaMesh sisältää nyt PolyGroups - toiminnon. Täten on helppoa tehdä
paneeli tai ryhmäsilmukka DynaMeshillä, kun on ensin käyttänyt Mesh Insertiä
tai Mesh Fusionia!
Slice-siveltimet toimivat nyt käyräasennossa eivätkä leviä. Mitä näet, on
täsmälleen mitä saat!
Group Front -- uusi PolyGroupin luomistoiminto -- havaitsee kaikki
monikulmiot, jotka ovat kuva-alueella, ja kytkee ne yhteen ryhmään. Tämän
työkalun avulla voit luoda erikoistehosteita käyttämällä omaa kuvakulmaasi,
kuten vain kuva-alueella näkyvien mallisi osien muodonmuutos.
Uudet siveltimet
ZBrushin tehokkaan luova työkalusarja perustuu suurelta osin sen
sivellinjärjestelmään. Joka julkaisuun lisäämme uusia siveltimiä, jotka voivat
muuttaa työskentelytapaasi tai yksinkertaisesti tekevät päivittäisestä
työskentelystä helpompaa. ZBrush 4R6:lla jatkamme tätä pitkää perinnettä.
Uudet Trim Curve -siveltimet leikkaavat malleja tavalla, joka on hyvin
samanlainen kuin Clip-siveltimien, mutta poistavat eteen jäävät polygonit sen
sijaan, että työntäisivät ne piirrosviivalle. Ja kuten voit kuvitella, nämä
uudet siveltimet tulevat olemaan DynaMeshin uusia parhaita ystäviä!
Reikien luominen verkolla on ollut mahdollista DynaMeshin käyttöönoton
jälkeen ja nyt kehittyneemmällä Mesh Fusionilla. Nyt ZBrush lisää toisen
vaihtoehdon tähän tarkoitukseen Bridge Curve -siveltimellä: valitse aukko,
PolyGroup-raja tai taitekulma ja yhdistä se toiseen luodaksesi polygonisillan.
Ja koska tämä uusi topologinen tunnistus on niin hyödyllinen Frame Mesh
-ominaisuudella, otimme askeleen eteenpäin ja mahdollistimme sen kaikille
siveltimille, jotka käyttävät käyriä. Tulet rakastamaan sitä yhtä paljon kuin
mekin!
Uusi Solo Dynamic -tila pitää vain nykyisen aktiivisen SubToolin näkyvissä
manipuloidessaan sitä ZBrush-kameran edessä, parantaakseen 3D-navigointia.
Sisäinen UV Smoothing on päivitetty jäädyttämään UV-rajat.
Ja tietysti vielä paljon muuta!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti